La Fundació Bancària La Caixa i l’Associació Esportiva Sedis Bàsquet han comunicat la renovació de la seva col·laboració en amb el projecte social del Sedis Airam, per fomentar els valors de l’esport inclusiu. L’Airam és una secció del club urgellenc que té com a objectiu “desenvolupar els seus integrants (nois i noies amb discapacitat psíquica) com a esportistes i com a persones, i intenta a través de la més absoluta normalitat, integrar als seus membres a la societat, tot inculcant el màxim de valors possibles a través de la pràctica de l’esport col·lectiu”.

El projecte va néixer l’any 2008 i actualment consta de 26 jugadors (15 nois i 11 noies) que aquesta temporada participen a la competició de l’associació FEDIC, amb trobades a Sant Feliu de Llobregat, Blanes, Calella, Sant Pere de Ribes i Andorra. Alhora, l’Airam organitza el Torneig Ciutat de La Seu d’Urgell, amb una participació que s’apropa als 300 esportistes. Enguany se’n celebrarà l’onzena edició. L’equip també forma part la Federació ACELL, amb qui competeixen a les trobades de la demarcació de Lleida que organitza aquesta entitat.

Aquesta tardor passada la Generalitat de Catalunya, en el marc dels premis de l’esport de l’Alt Pirineu i Aran de l’any 2019, ha lliurat un guardó al projecte Sedis Airam pel seu foment dels valors de l’esport inclusiu.

Ja fa uns quants anys que la Fundació La Caixa dona suport a aquest projecte d’integració, que a més a més participa en dues jornades anuals amb l’Associació de Voluntaris de ”la Caixa”, tot disputant un partit al Palau d’Esports de la Seu d’Urgell. Aquesta associació va començar a caminar l’any 2005 i en formem part empleats i jubilats de l’entitat, juntament amb familiars, amics i clients.

Read more: Les noticies dels Pirineus ...